Vozy T3R.P jsou další variantou modernizace vozu T3, doplněnou o elektrickou trakční výzbroj od firmy CEGELEC, TV Progress – typ CDC100 B. Vozy byly vybaveny zprvu analogovým regulátorem (T3R.P_A) pulzního měniče, později digitálním (T3R.P_D). V prostoru původních stykačových rámů a zrychlovače jsou rozmístěny dva trakční kontejnery s regulátory.

Prvním vozem s výzbrojí TV Progres (Alstom) s IGBT tranzistory byl v roce 2000 vůz 6554. Kromě dosazení výzbroje vůz nebyl rekonstruován a sloužil k ověřování vlastností nových prvků. V roce 2002 byla zkušebně instalována nová výzbroj TV Europulse a v provozu zůstala až do roku 2005, kdy byl vůz modernizován na sériový vůz T3R.P 8300.

V roce 2000 začala modernizace tramvají T3 na typ T3R.P, zpočátku ve firmě Pars nova Šumperk (vozy 8211 - 8245), poté v ústředních dílnách (ostatní ev. č.). Vybaveny jsou čalouněnými sedadly, statickým měničem s motorventilátory, rekuperací, ochranou skluz / smyk, novým pohonem dveří, elektrickými pískovači, neklouzavou podlahovinou, informačním systémem.

Některé tramvaje T3 nebylo finančně výhodné modernizovat z důvodu špatného technického stavu skříně. Proto byla vyvinuta nová vozová skříň VarCB3 a typ s touto skříní byl označen jako T3R.PV. Prakticky se tedy jedná o novou tramvaj, vozy jsou však vedeny jako modernizované původní tramvaje T3.

 

Technické údaje

Celková délka vozidla: 15 104 mm
Výška vozidla: 3 060 mm
Šířka vozidla: 2 500 mm
Hmotnost vozidla: 17 260 kg
Maximální počet míst k sezení / stání: 22 / 138 osob

Provozovna Opravna tramvají
U Vozovny 590/6
108 00 Praha 10

opravnatramvaji@dpp.cz

logo